כיצד קידום ברשתות חברתיות משפיעה על קידום אתרים?

קידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל, הוא תהליך מתמשך, מורכב, ומושפע מלא מעט פרמטרים שונים ומגוונים.

כדי להצליח ולמקם את עמודי האתר השונים גבוה בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות של הגולשים, יש צורך לבצע השקעה מתמשכת בתוכן איכותי שישולב באתר, בהתאמה של התוכן הזה לתצוגה במנועי החיפוש השונים, לבניה של פרופיל קישורים איכותי, ובשנים האחרונות מסתמן, כי גם פעילות ברשתות החברתיות הופכת להיות חלק ממערך הקידום הכולל של האתר.

במאמר הזה ננסה להבין מדוע ישנה חשיבות רבה לפעילות איכותית ברשתות החברתיות (קידום ברשתות חברתיות) וכיצד היא יכולה לתרום לקידום האתר.

אילו פרמטרים משפיעים על קידום האתר?

לפני שנבין מדוע קידום ברשתות חברתיות או פעילות בסושיאל היא חשובה, ננסה לנתח מהם הפרמטרים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת בעת ניהול קמפיין לקידום האתר. גוגל, כמנוע החיפוש הגדול בעולם, עושה שימוש בלא מעט פרמטרים כדי לשקלל ולדרג עמודי אתר עבור שאילתות חיפוש שונות: החל מקיומן של מילות המפתח שחיפש הגולש בגוף התוכן ובכותרות, דרך ניסוח כותרות המטא באתר וכן תיאורי הטא בעמודים השונים, מהירות הטעינה של האתר, ההתאמה של עמודי האתר למובייל, ההיררכיה שבה בנוי האתר, קיום תוכן מקורי, לא משוכפל ואיכותי באתר, פרופיל קישורים איכותי המעיד על סמכות האתר, איכות דף האודות, שילוב דרכי יצירת קשר ועוד ועוד. למידע נוסף על קידום אורגני בקרו באתר של דניאל זריהן.

חשוב יהיה להבין, כי הפרמטרים האלו נחלקים לשני סוגים עיקריים: כאלו שלבעל האתר המקודם יש שליטה עליהם, וכאלו שהם לכאורה יותר אובייקטיבים. בעוד שעל מהירות האתר, המבנה ההיררכי שבו, התוכן הקיים באתר, ההתאמה שלו לתצוגה במכשירי מובייל ועוד, יש לבעל האתר שליטה ואפשרות לשפר את איכות המענה שמספק האתר לצרכים האלו, הרי שפרמטרים כמו פרופיל קישורים חיצוניים איכותיים (עוד על בניית קישורים), ביקורות של גולשים בכרטיס העסק או הפעילות בסושיאל הם לכאורה אובייקטיבים יותר.

מדוע פעילות ברשתות חברתיות היא פרמטר חשוב בקידום האתר?

מנוע החיפוש של גוגל עושה שימוש באותם פרמטרים איכותיים ואובייקטיבים, על מנת ללמוד רבות על האתר. בסופו של יום, כל בעל אתר יכול לבנות אתר מהיר, למלא אותו בתוכן איכותי ומקורי, ולבצע בו אופטימיזציה ועדכונים שונים. אולם לייצר אתר כל כך איכותי עד שסממנים חיצוניים כמו בניה מדורגת של פרופיל קישורים חיצוניים, יצירת ביקורות חיוביות עבור המותג ושיתופים ותיוגים ברשתות החברתיות יעידו על שביעות רצון רבה של גולשים מן האתר – זוהי כבר משימה הרבה יותר מורכבת.

פעילות ברשתות החברתיות היא אחד מן הכלים בהם יכול מנוע החיפוש ללמוד על אותה שביעות רצון של גולשים מן האתר, ולבחון עד כמה עומד מאחורי האתר מותג אמיתי ומוכר.

כיצד גוגל יכולה לעשות שימוש בסיגנלים חברתיים כדי להחליט על דירוג של עמודי אתר?

רק מתי מעט מכירים מקרוב את דרך הפעולה של האלגוריתם של גוגל בכל הקשור לדירוג עמודי אתר בעבור שאילתות חיפוש. לכן, ננסה במאמר הזה להבין כיצד גוגל יכולה לעשות שימוש בפעילות גולשים ברשתות חברתיות כדי ללמוד על המותג מאחורי האתר.

היקף הפעילות

גוגל יכולה, בין היתר, ללמוד על חוזק המותג מתוך היקף הפעילות של הדף הרשמי, או קבוצה שהמותג מנהל. מן הסתם, ככל שלדף הפייסבוק של המותג יהיו יותר עוקבים אמיתיים, כאלו שאכן מתעניינים במוצר או השירות, והחליטו לאהוד את דף הפייסבוק של המותג בצורה אורגנית וטבעית, כך יחשב המותג לחזק יותר.

אופי הפעילות

לצד היקף הפעילות ברשתות החברתיות, שהוא פרמטר בעל חשיבות לקידום האתר, גם לאיכות הפעילות של הגולשים ברשתות החברתיות ישנה חשיבות רבה: כמה מן הגולשים שנחשפים לתכנים נוטים לשתף את התכנים? עד כמה התכנים מעוררי תגובות? על כמה המותג נחשב לסמכותי ומקצועי בתחומו? כיצד מתייחסים הגולשים על המותג? כמה אזכורים שליליים מתקבלים על המותג ברשתות החברתיות?

קורלציה בין היקף ואיכות הפעילות לתוכן

בסופו של יום, גוגל הייתה רוצה לראות שקיימת איזושהי קורלציה, בין כמות ואיכות התוכן באתר, ובין הפעילות ברשתות החברתיות. ככל שקצב ייצור התוכן האיכותי באתר מתגבר, כך נצפה לראות פעילות גוברת והולכת ברשתות החברתיות, בתנאי שאכן מדובר במותג בר סמכות בתחום.

מנוע החיפוש של גוגל בהחלט יכול לעשות שימוש בניתוח אנומליות שונות, ולנסות להבין האם התוכן האיכותי הקיים באתר הוא המחולל של ההתנהגות החברתית ברשתות השונות.

התפתחות הפעילות ברשתות החברתיות

גוגל יכול לעשות שימוש במדדים שונים, על מנת ללמוד האם המותג מתפתח באופן טבעי והדרגתי. פרמטרים שונים כמו מספר העוקבים והאוהדים של הדף לאורך זמן, האזורים שבהם גדל המותג, איכות המעורבות של גולשים ביחס לתוכן הקיים בדף לאורך תקופת זמן ועוד, יכולים ללמד את גוגל לא מעט, ולסייע לה להבין האם מדובר במוג צומח וגדל, או עוד עסק רגיל.

שם (נדרש)אימייל (נדרש)אתר

כתיבת תגובה