כיום השימוש בטלפונים חכמים גבוה מאי פעם, וכך גם השימוש באפליקציות שגדל במקביל. לפעמים אנשים מוותרים על קניית מחשב ורוכשים במקום זאת טלפון חכם.
לכל חברה או נותן שירותים צריך להיות חשוב שיהיה בבעלותו אתר המותאם לטלפונים חכמים, או לפחות אתר סלולרי. בנוסף, חשוב שתהיה לבעלי אתרים סלולאריים את האפשרות לבחון סטטיסטית מה נתח הגולשים המגיעים לאתר שלהם דרך גלישה סלולארית, ובכמה גדל נתח הפעילות שלהם בעקבות זאת.
אתר רספונסיבי ואתר מובייל נפרד – מה ההבדלים?
אתר רספונסיבי (ממילה Responsive), כפי שמרמז השם, הוא אתר “המגיב” בהתאם לרזולוציית המסך של המשתמש. למעשה, מדובר באתר אחיד שנראה שונה ויודע להתאים את עצמו לפי גודל המסך.
זאת, להבדיל מאתר סלולרי נפרד, אשר לרוב יושב על תיקייה נפרדת או סאב-דומיין, ולפעמים אפילו על אחסון אחר מהאתר המקור. ישנם יתרונות וחסרונות לשימוש בגישה זו, כאשר היתרון העיקרי הינו התאמה פרטנית של תוכן לגולשי הסלולר, וכן חיסכון בעלויות כאשר מדובר באתר ותיק שרוצים לבצע לו התאמה נקודתית לסלולר.
גוגל ממליצים על הגישה הרספונסיבית
ההמלצה הרשמית מטעם גוגל עצמם, היא בניית אתר רספונסיבי. היתרונות ברורים:
- האתר שומר על גרסה אחידה של כתובות URL (קל יותר לרובוטים של גוגל לסרוק אותו)
- אין צורך לתחזק 2 אתרים שונים ולעדכן בנפרד
- יותר חסכוני
- פתרון לטווח ארוך
יחד עם זאת, מי שהקים אתר לפני עידן הסלולר, נניח לפני 5-6 שנים או יותר, פעמים רבות יעדיף משיקולים כלכליים בעיקר, להקים אתר סלולרי בנפרד על מנת לא “לעשות מהפכה” ולהפוך את האתר הקיים לרספונסיבי, דבר שעשוי לדרוש שעות פיתוח ארוכות ביותר.
הטרנד הסלולרי מתחזק
הנטייה הרווחת כיום בקרב גולשי הסמארטפונים, ואנשים שאינם נחים לרגע כמו אנשי עסקים ואמהות עובדות, היא לרכוש מוצרים ושירותים דרך הגלישה בפלאפון, מאשר דרך המחשב הביתי. מסיבה זו כשיוצרים אתר אינטרנטי המותאם לגלישה בטלפון חכם, אז חשוב לשים לב שהוא יהיה נוח למשתמש, פשוט לתפעול ושהדף ייטען מהר.
שיווק חכם לטלפון חכם
בניית אתר סלולארי / רספונסיבי יביא עוד נפח תנועה משמעותי וגורף לעסק שלכם, ויקנה למשתמשים שלכם אופציות, כמו כפתור לחיצה על המספר לחיוג מיידי, מפות הגעה, תפריטים ועוד. דבר זה נכון במיוחד כיום, כאשר גוגל שמים דגש רב על חווית המשתמשים במנוע החיפוש שלהם, ורוצים להציג להם אתרים כמה שיותר מותאמים לסלולר.
יתרה מכך, במידה והאתר שלך אינו כולל גרסה ידידותית לסמארטפונים וטאבלטים למינהם, הגולשים פשוט יברחו ויעברו לאתר המתחרה שכן מציע את זה. חשוב להבין שזוהי מגמה שרק תלך ותגדל בשנים הקרובות, על כן אתר סלולרי הוא כבר לא בגדר מותרות, במידה והינך מנהל עסק רציני אשר הזירה האינטרנטית מהווה חלק חשוב ממנו.
אם חשוב לכם לשווק את אתרכם בצורה אפקטיבית, משמע, לקבל עוד נראות ותנועה לאתרכם, אז מומלץ להשקיע באתר המותאם לגלישה סלולארית. אחוזי המשתמשים בגלישה הסלולארית עולה תדיר וחבל לפספס את המומנטום השיווקי הזה. אם אין בידך ידע טכני, אז מומלץ לפנות לחברה מקצועית שתוכל להקים עבורך אתר סלולארי שיזרים אליך עוד לקוחות.
מספר יתרונות של הקמת אתר סלולרי:
- תפוצת המכשירים הסלולריים החכמים בקרב באוכלוסיה רק תלך ותגדל בעתיד הקרוב, וביחס ישיר תעלה היקף הגלישה באינטרנט ממכשירים אלו ועל כן הפוטנציאל העסקי והמסחרי של אתרי אינטרנט.
- מגמת החיפוש על בסיס מקום (עסקים באזור שלי) שהולכת וגדלה בקרב משתמשי סמארטפונים גם היא תהלך ותגדל באופן וודאי בשנים הקרובות. זה רלוונטי בעיקר לעסקים בעלי אופי מקומי.
- אתר סלולרי שנראה מקצועי עושה רושם טוב על הגולש ונותן לו הרגשה שלבעל האתר חשוב מקהל הגולשים שלו, מה שמגדיל את הסיכויים שהגולש יישאר באתר ואולי אף יהפוך ללקוח או לקוח פוטנציאלי.
מה לגבי קידום של אתר כזה? אחד הדברים היעילים שאפשר לעשות זה בניית קישורים שעובדת בצורה אפקטיבית לאחר אופטימיזציה ותהליך קידום בסיסי (SEO) שמתבצע על ידי חברה לקידום אתרים.